Turniej Miast i Gmin Powiatu Wałbrzyskiego
Już w najbliższą sobotę (13 września 2014)na kompleksie boisk ORLIK w Walimiu odbędzie się Turniej Miast i Gmin Powiatu Wałbrzyskiego. W programie wiele atrakcji, festyn, blok artystyczny oraz wiele innych.
WYKAZ KONKURENCJI
XX Turniej Miast i Gmin Powiatu Wałbrzyskiego
WALIM 2014
BIEG KELNERÓW
(Ilość startujących: 6 zawodników. 3K i 3M )
Trasa przebiegać będzie na wyznaczonym odcinku do 30 m.
Drużyna ustawia się w wyznaczonym miejscu na linii startu.
Każda z drużyn otrzyma 1 tacę, 1 serwetkę kelnerską, 3 kubki plastikowe. Pierwsza ze startujących osób trzyma w ręku tacę z ustawionymi trzema kubkami a na drugiej ręce przewiesza serwetkę na przedramieniu. Na znak startera pierwszy zawodnik wyrusza z linii startu. Po wystartowaniu biegnie na wyznaczonym odcinku pokonując ustawione na nim przeszkody. Zawraca w oznaczonym punkcie. Dobiega do następnego zawodnika z drużyny przekazuje mu tacę z kubkami i serwetę, który powtarza czynność jak poprzedni.
Wygra drużyna, która wykona zadanie najszybciej nie przewracając przy tym rzeczy niesionych na tacy i z przewieszoną ściereczką na ręce.
SKOKLAND
(Ilość startujących: 6 zawodników. 3K i 3M)
Trasa przebiegać będzie na wyznaczonym odcinku do 30 m.
Drużyna ustawia się w wyznaczonym miejscu na linia startu.
Każda z drużyn otrzyma po 1 worku. Pierwsza ze startujących osób zakłada na nogi worek. Na znak startera pierwszy zawodnik wyrusza z linii startu. Po wystartowaniu zawodnik biegnie pokonując dystans skokami lub drobnymi kroczkami ( nogi muszą cały czas pozostawać w worku). Po wystartowaniu biegnie na wyznaczonym odcinku pokonując ustawione na nim przeszkody. Zawraca w oznaczonym punkcie. Dobiega do następnego zawodnika z drużyny i po minięciu linii mety przekazuje worek kolejnemu zawodnikowi, który powtarza czynność jak poprzedni.
Wygra drużyna, która wykona zadanie najszybciej.
BIEG FARMERA
(ilość startujących : 8 zawodników. 6 M i 2 K)
Trasa przebiegać będzie na wyznaczonym odcinku do 30 m.
Drużyna ustawia się w wyznaczonym miejscu na linia startu.
Na znak startera pierwszy zawodnik wyrusza z linii startu trzymając w rękach dwie
opony samochodowe, dobiega do półmetka, zawraca i biegnie w linii prostej do linii startu Tu następuje zmiana tj.: przekazuje opony drugiej osobie, która powtarza czynność.
Wygra drużyna, która wykona zadanie najszybciej
TOCZENIE BECZKI
(Ilość startujących: 4 zawodników. 4M)
Konkurencja przebiega na wyznaczonym odcinku do 2 x 30 m
Zawodnicy ustawiają się w wyznaczonych miejscach: 2 M z jednej strony toru i 2 M w przeciwległym miejscu tego samego toru.
Na znak startera 2 M z drużyny rozpoczyna przepychanie/toczenie beczki, toczą ją do półmetka tj. przeciwległego punktu tego samego toru, w którym czeka 2 pozostałych mężczyzn. W momencie ?dostarczenia? beczki do półmetka, przekazują ją 2 pozostałym zawodnikom, którzy toczą beczkę z powrotem na linię startu/mety.
Ważne!!! - beczka musi zostać przetoczona za linię startu/mety, zarówno z jednej strony boiska jak i z drugiej
Wygrywa drużyna, który wykona zadanie w najkrótszym czasie.
RZUT ZIEMNIAKIEM DO WIADRA Z WODĄ
(ilość startujących: 8 zawodników. 4 K i 4 M)
Drużyna ustawia się w wyznaczonym miejscu na linii startu. Jeden z zawodników staje w wyznaczonym miejscu w odległości 3 metrów od stanowiska rzutów w leżącej oponie trzymając wiadro z wodą. Każda osoba z drużyny otrzymuje 2 ziemniaki.
Na znak startera pierwszy zawodnik rzuca ziemniaki do wiadra, następnie kolejny zawodnik rzuca ziemniak do wiadra. Kolejni zawodnicy wykonują tą samą czynność. Zawodnicy, którzy rzucili ustawiają się kolejno za zawodnikiem, który wykonał rzuty.
Wygra drużyna, która wrzuci do wiaderka największą ilość ziemniaków.
Punktacja: za każdy wrzucony do wiaderka ziemniak drużyna otrzymuje 1 punkt. max 16 pkt.
SKOCZEK
(ilość startujących : 8 zawodników. 4 K i 4 M)
Trasa przebiegać będzie na wyznaczonym odcinku do 30 m.
Drużyna ustawia się w wyznaczonym miejscu na linii startu.
Na znak startera pierwszy zawodnik wyrusza z linii startu, skacząc obunóż lub biegnąc z balonem, trzymanym pomiędzy kolanami. Zawodnik skacze na wyznaczonym odcinku do półmetka, po czym biegnie do linii startu niosąc balon i przekazuje go następnemu zawodnikowi.
Wygra drużyna, która wykona zadanie najszybciej.
ŻARŁOK
(Ilość startujących: 1 zawodnik. K lub M)
Zawodnik ustawia się w wyznaczonym miejscu.
Przed zawodnikiem ustawiony jest talerz z pączkami (3 szt.) Na znak startera zawodnik bierze do ręki pączka i rozpoczynają jedzenie. Po zjedzeniu pierwszego bez zwłoki rozpoczyna jedzenie pozostałych pączków.
Wygra zawodnik, która zje wszystkie pączki (3 szt.) w jak najkrótszym czasie bez popijania i okaże sędziemu puste usta.
NAWIJANIE PIWA NA PATYK
(Ilość startujących: 1 zawodnik. 1K lub 1M )
Zawodnik ustawia się w wyznaczonym miejscu. Na wyciągniętych przed sobą prostopadle rękach trzyma drążek z przymocowanym ( zwisającym) sznurkiem, na którego końcu umocowana jest butelka piwa.
Na znak startera zawodnik rozpoczyna nawijanie sznurka na drążek trzymając go cały czas obiema dłońmi. Nawijanie wykonujemy tylko i wyłącznie dłoniami obracając drążek w kierunku od siebie lub do siebie.
Po dokręceniu sznurka do oznaczonego miejsca (czerwona tasiemka) zawodnik bierze do ręki butelkę z piwem, odkręca ją i wypija. Konkurencja wykonywana jest na wyciągniętych przed sobą prostopadle rękach.
Konkurencja kończy się w momencie całkowitego wypicia piwa i zasygnalizowania tego faktu sędziemu.
Wygra zawodnik, który wykona zadanie w jak najkrótszym czasie.
CELNE OKO URZĘDNIKA
(ilość startujących : 5 zawodników. 2 K i 3 M)
Konkurencja polega na strąceniu, jak największej ilości aluminiowych puszek ze stolika. Na stoliku umieszczone są aluminiowe puszki z napojów 0.33. Ilość puszek 25. Puszki są napełnione piaskiem w losowej ilości oraz kolejności. (Starter ustawia puszki na stoliku w określonych miejscach ale są to losowe puszki, o różnej zawartości piasku i ciężarze.) Każda osoba z drużyny ma 3 rzuty piłeczką do tenisa. Rzuca tak, by strącić puszki z powierzchni blatu stołu na ziemię. Liczba strąconych puszek na ziemię/podłoże oznacza ilość zdobytych punktów. Odległość wynosi 3.5 metra. Czas konkurencji jest nieograniczony.
Wygra drużyna, która strąci ze stolika jak największą ilość puszek.
UKŁADANIE BUDŻETU (konkurencja dla Wójtów/Burmistrzów)
(Ilość startujących:1 zawodnik. Wójt/Burmistrz lub zastępca lub przedstawiciel)
Zawodnik zajmuje wyznaczone stanowisko. Na znak startera otwiera woreczek z puzzlami, wysypuje je na stół i rozpoczyna układanie kompozycji puzzli. Po zakończeniu układania starter sprawdza poprawność ułożonej kompozycji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości poprosi zawodnika o dokonanie niezbędnej korekty.
Wygra zawodnik, który ułoży poprawnie wszystkie elementy puzzli zgodnie z kompozycją w jak najkrótszym czasie.
MAM TALENT (Udział niepunktowany. Poza konkurencją)
(startujący: przedstawiciel lub grupa z danej Gminy/Miasta)
Miejsce prezentacji: estrada
Każda Gmina/Miasto prezentuje swój jeden talent np. sportowy, muzyczny, taneczny, kabaretowy, plastyczny itp. Czas prezentacji do 5 minut!
Kolejność występów odbędzie się w kolejności dokonanych zgłoszeń. Przed występem należy określić warunki techniczne obsłudze sceny.
UWAGA !
Przeprowadzenie w/w konkurencji odbywać się będzie w formie zaliczania poszczególnych stacji. Kolejność rozpoczęcia konkurencji zgodnie z numerem startowym drużyny nadanym przy rejestracji (np.drużyna nr 3 rozpoczyna od stacji nr 3)